Recenzie: Pacienta tacuta de Alex Michaelides

S-a publicat 27/05/2020 de Rodica Mihaela

Si ea de ce-a ramas acuma fara glas?

Euripide, Alcesta

Am citit cateva recenzii inainte sa aleg aceasta carte, pentru ca vroiam sa fiu sigura ca e un thriller psihologic, asa cum imi place mie si toate recenziile spuneau ia-o, ia-o si nu o sa-ti para rau. Asa ca la cea mai recenta comanda pe Libris, am luat-o si am sperat sa ma impresioneze si pe mine la fel de mult cum o facuse cu cele care au citit-o inaintea mea. Si da, m-a impresionat. Semn ca Alex Michaelides nu e doar un scenarist foarte bun ci si un scriitor care promite mult, Pacienta tacuta fiind primul sau roman, sa speram ca nu si ultimul, pentru ca a reusit sa ma tina cu sufletul la gura pana la final, cand totul a luat o intorsatura total neasteptata.

Dar sa mergem un pic pe firul povestii ca sa o intelegem mai bine.

Viata Aliciei Berenson este in aparenta perfecta. E frumoasa, are un sot, care o adora si face ceea ce ii place(picteaza), e talentata, desteapta si toata lumea graviteaza in jurul ei fara sa stie ce se ascunde in spatele chipului ei angelic.

Dar intr-o seara cand sotul ei perfect, Gabriel, pe care ea il iubeste mai presus de cuvinte, se intoarce acasa, de la o sedinta foto(e fotograf), Alicia, il impusca de 5 ori in plina fata, dupa care incearca sa se sinucida. Nu reuseste, dar in schimb, ramane fara glas, decide sa nu mai scoata nici un sunet, timp de 6 ani. Pana cand la clinica psihiatrica The Grove, unde Alicia a fost internata dupa proces si declarata nebuna, soseste un nou psihoterapeut Theo Faber, care vrea sa se ocupe indeaproape de cazul Aliciei, sa o „salveze” de ea insasi.

Ce motive are el sa faca asta si daca ii va face Alicia pe plac, veti afla doar citind acest roman senzational. Ce a facut-o pe Alicia sa taca pe vecie si daca e ea atat de vinovata pe cat crede lumea veti afla din jurnalul ei intim, acolo unde dezvaluie sentimente, trairi si motive care pot impinge orice om la crima, fiindca: „Emotiile care nu sunt exprimate nu mor niciodata. Sunt ingropate de vii si revin mai tarziu, in feluri mai urate.”-Sigmund Freud

Voi ati citit Pacienta tacuta? Va plac thrillerele psihologice?

7 comentarii la “Recenzie: Pacienta tacuta de Alex Michaelides

• Fac o paralela la prima mea casnicie. Au fost momente in care ma gandeam sa il impusc pe fostul sot. Logic ca nu aveam cu ce. Motive aveam si zau daca imi pasa de consecinte. Nu aveam copii, loc de munca sau iesiri sociale.

Poate femeia a avut motive 😀 , Insa, daca tu spui ca exista un jurnal, cu siguranta exista o explicatie acolo.

• Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: