Recenzie: O viata secreta de Benjamin Weiser

S-a publicat 24/05/2021 de Rodica Mihaela

191260792_576493496664061_2849227091246456036_n

Atunci cand am primit cartea O viata secreta de la Editura Meteor Press am fost sigura ca o sa-mi placa, pentru ca e o poveste adevarata despre curaj si dragoste de tara. E povestea colonelului Kuklinski, despre care istoria v-a spune ca a fost patriot, dar multi dintre cei care au fost compatrioti de-ai lui in acele vremuri l-au considerat tradator.

A fost si una si alta sau a fost doar un om care si-a iubit tara pana la sacrificiu? Atunci cand vorbesc de sacrificiu nu exagerez deloc, pentru ca ceea ce a facut el timp de 9 ani, in care a oferit informatii americanilor pentru a-si salva tara de sub dominatia sovietica, punandu-si in pericol viata lui si pe a celor dragi a fost dincolo de sacrificiu.

„Intreaga poveste a spionului polonez Kuklinski este una pasionanta, care se citeste cu sufletul la gura, pentru ca experientele, modelul de viata si valorile ofiterului polonez i-au setat de la bun inceput loialitatea pe alte coordonate decat acelea ale juramantului militar. Soarta facuse ca dupa al doilea razboi mondial Polonia sa fie ocupata de o armata si putere inamica, Uniunea Sovietica, impotriva caruia Kuklinski a decis sa lupte, devenind spion”.

De ce a facut asta? Pentru ca el credea ca locul Poloniei este in lumea libera si nu sa fie condusa de comunisti si lasata fara putere, fara mandrie, fara nici un cuvant de spus privitor la soarta ei si a celor 30 de milioane de polonezi, care nu-si doreau sa fie prinsi intr-un razboi intre URSS si Occident, un razboi care nu era al lor, doar ca cei de la putere nu aveau curajul sa se opuna sovieticilor si faceau ce li se spunea.

Colaborarea dintre locotenent-colonelul in Statul Major General polonez Ryszard Kuklinski si CIA a inceput in anul 1972, atunci cand insusi colonelul a contactat Ambasada Statelor Unite din Bonn cerand o intalnire cu un ofiter american, primul pas spre o lunga si frumoasa colaborare, benefica de ambele parti.

Kuklinski si-a asumat riscuri spionand pentru SUA timp de 9 ani, dar nu a facut-o niciodata pentru o viata mai buna pentru el si familia lui in alta tara ci din dragoste pentru Polonia. De altfel a si declarat ca nu are de gand sa-si paraseasca tara, iar familia lui: sotia, Hanka si cei doi fii, nu stiau nimic despre ce facea el si nici nu puneau intrebari, avand incredere oarba in el.
Ce s-a intamplat dupa cei 9 ani in care Kuklinski a transmis informatii extrem de importante, care au schimbat in bine soarta Poloniei, daca a fost deconspirat, daca a regretat vreodata deciziile pe care le luase si pretul platit, veti afla citind aceasta carte impresionanta, o bucatica de istorie in care are si Romania un loc(de glorie), veti vedea de ce.
Voi cititi carti de spionaj? Ati auzit de cartea O viata secreta de Benjamin Weiser, nou aparuta la Meteor Press?

19 comentarii la “Recenzie: O viata secreta de Benjamin Weiser

• Îmi place genul acesta de cărți, deci mi-am notat cartea Viața secretă – Benjamin Weiser pentru că îmi doresc să o citesc.