Recenzie: Rusia lui Putin de Anna Politkovskaia

277704815_1293544961136164_7008541632850833101_n(1)

Atunci cand am inceput sa citesc cartea Rusia lui Putin, o carte reeditata la dorinta cititorilor, pe care am  primit-o de la Editura Meteor Press, mi-as fi dorit din suflet sa fie fictiune, dar nu este si oamenii chiar traiesc asa, intr-o Rusie care nu s-a schimbat in esenta niciodata si nici nu are nici o sansa sa se schimbe sub conducerea lui Vladimir Putin.

Ceea ce reiese fara echivoc din cartea scrisa de jurnalista Anna Politkovskaia, un OM curajos, care isi dorea o altfel de viata pentru poporul rus, o jurnalista premiata si admirata pe plan international pentru curajul ei de a spune lucrurilor pe nume si care dupa ce a scris cartea Rusia lui Putin a fost impuscata in cap in liftul blocului in care locuia, este ca poporul rus e impartit in doua: sunt cei care il adora si cred in el si pe de alta sunt cei care s-au saturat de o viata traita sub tiranie. Si asa cum stiti deja nu e singura care a fost redusa la tacere, dupa ce s-a impotrivit public politicii duse de Vladimir Putin.

Dupa ce citesti despre razboiul din Cecenia, intelegi mult mai bine ceea ce se intampla acum in Ucraina, ii intelegi pe oamenii care fug cu ce au pe ei, inainte sa fie ucisi fara vina.

Chiar daca oamenii sunt torturati, ucisi, sunt bagati in inchisoare sub diverse motive inventate de agentii FSB, care au acum posturi de decizie in administratie si care sunt oamenii lui Putin si ii indeplinesc ordinele fara sa cracneasca lumea sta linistita in timp ce birocratia de tip sovietic revine in forta sub ochii ingaduitori ai Occidentului care nu recunoaste dar are nevoie de ceea ce le ofera Putin: caviar, votca, gaze naturale, petrol, de ursii care danseaza pe sarma si de rusoaice. Asa ca nu fac nimic, nu se implica in luptele care se dau in partea asta a lumii, indiferent daca e vorba despre razboiul din Cecenia si epurarea etnica, de razboiul din Ucraina sau de orice alt razboi care nu-i afecteaza in mod direct.

In aceste conditii hartuirea rasiala si crimele vor continua fara ca nimeni sa le opreasca.

„Daca va intrebati de ce imi displace Vladimir Putin, raspunsul e simplu: e un locotenent – colonel tipic al KGB-ului sovietic, o sosie a lui Akaki Akakievici, eroul umil din mantaua lui Gogol. Conceptiile lui sunt inguste, provinciale, are personalitatea lipsita de atractie a unuia care nu a ajuns niciodata colonel, comportamentul unui agent al politiei politice si e razbunator. Iar sistemul sovietic a revenit in forta sub conducerea lui, iar asta nu s-a intamplat doar pentru ca rusii au fost apatici si neglijenti si au votat fara sa gandeasca ci s-a intamplat pentru ca Vestul a vrut asta, au incurajat si au sprijinit politica lui Putin, ceea ce continua sa faca si azi. Imi displace Putin pentru lipsa lui de emotii, pentru cinismul lui, pentru rasismul lui, pentru minciunile lui, pentru gazul folosit la Nord-Ost, pentru ca nu-i plac oamenii, ba mai mult, ii dispretuieste si ii percepe ca pe un mijloc de a-si atinge scopurile, de a obtine si pastra puterea si doar atat. Considera ca poate sa faca tot ce vrea cu ei, sa ii distruga dupa bunul plac, pentru ca ei sunt nimeni iar el e Tar si Dumnezeu”- Anna Politkovskaia

Insa, daca ar fi sa ne luam dupa sondajele oficiale de opinie, Putin este invincibil. Are sprijinul majoritatii rusilor si toata lumea are incredere in el si ii aproba actiunile.

Nu o sa va intreb ce parere aveti despre Putin, pentru ca nu fac politica si nici nu cred ca un popor trebuie judecat dupa actiunile unui singur om, fie el si conducatorul Rusiei, dar o sa va indemn sa cititi cartea Rusia lui Putin, pentru ca in contextul actual in care avem dea face cu un razboi la granita, e bine sa vedem cat mai clar situatia si sa nu traim pe norisori roz, pentru ca istoria sa nu se repete.

13 comentarii la „Recenzie: Rusia lui Putin de Anna Politkovskaia

1. Sunt puțin rezervată cu privire la nerăbdarea cu care aș vrea să citesc cartea aceasta, dar totuși vreau să o citesc neapărat. Deși știu despre unele lucruri și bănuiesc despre altele, o csrte ca aceasta este un fel de consolidare culturii unui om.
    Mulțumesc pentru recomandare!

2. De obicei ma feresc despre carti cu tema istorice sau politice…nu prea ma captiveaza. Cu toate acestea as vrea sa incerc cartea aceasta si altele asemanatoare pentru a ma documenta mai mult.

Lasă un răspuns